Trafiktårnet lyser op i regnbuens farver

Fra lørdag aften den 9. august og frem til søndag morgen den 17. august vil Trafiktårnet i København lyse op i regnbuens farver. Det gør Banedanmark for at markere værdierne om mangfoldighed og diversitet i anledning af pride-ugen.
I Banedanmark er vi ca. 140 forskellige faggrupper på 60 lokationer. Vi kommer fra over 40 forskellige lande og er mellem 17 og 77 år. Derfor er det vigtig at markere, at alle er velkomne på banen – uanset køn, alder, religion, hvor du kommer fra, eller hvem du lever sammen med.
”Vi har brug for alle, der vil være med til at skabe fremtidens grønne og attraktive jernbane. Uden vores forskellighed når vi ikke i mål med vores opgaver. Derfor fejrer vi vores forskellighed, og at vi er en arbejdsplads, hvor man kan være den, man er,” siger administrerende direktør i Banedanmark, Peter Jonassen.
Sådan oplyses Trafiktårnet
- Trafiktårnet i København bliver lyst op ud mod Vasbygade og jernbanen lidt vest for Københavns Hovedbanegård, hvor mange tusinde mennesker dagligt kommer forbi med tog, bil, til fods eller på cykel.
- Trafiktårnet vil være oplyst i de mørke aftentimer, om natten og tidligt om morgenen fra lørdag den 9. august til søndag morgen den 17. august.
- Lyset fra lamperne vil ramme flader på Trafiktårnets facade, hvor der ikke er vinduer, for ikke at genere de kolleger, som er på arbejde i tårnet.

Podcast: Bag om banen
Hvor svært kan det være at drive, vedligeholde og opgradere fremtidens jernbane? Det kan du høre mere om i denne podcast fra Banedanmark, hvor vi fortæller om de mange projekter på jernbanen. Der er nok at se til, for der er i disse år masser af aktivitet i og omkring sporet.

Skinnefræseren rykker ud for at fjerne revner i skinnerne
Den 155 tons tunge skinnefræser er i Danmark i efteråret med den vigtige opgave at fræse de små revner i skinnerne væk.
Tag imod den nye broklap
Kom og klap med, når broklappen til den nye del af Kong Frederik IX’s Bro bliver monteret. Den nye jernbaneforbindelse over Guldborg Sund bliver en af de første klapbroer til eltog i Danmark.

Otte intense døgn på Præstemarksvej
Kom med til stitunnel-projektet på Præstemarksvej i Roskilde, hvor der blev arbejdet i døgndrift, mens de fleste andre holdt sommerferie.