Stilling Station er planlagt til 2029-2031

Der er nu sat årstal på, hvornår der kan anlægges et trinbræt i Stilling. Det forventes, at projektet kan gennemføres mellem 2029 og 2031.
Det er tidligere blevet besluttet, at Banedanmark skal opføre en ny station i Stilling, som ligger cirka fire kilometer nord for Skanderborg. Det er nu efter indstilling fra Banedanmark blevet politisk besluttet, at projektet skal gennemføres i perioden fra 2029 til 2031.
Banedanmark har tidligere meldt ud, at stationen tidligst kunne opføres i 2025. Årsagen til at projektet nu planlægges udført mellem 2029-2031 er, at der i de kommende år er planlagt adskillige andre projekter på den østjyske hovedstrækning mellem Fredericia og Aarhus. Aktiviteterne indebærer blandt andet elektrificering af jernbanen, udrulning af et nyt signalsystem samt en større ombygning af Aarhus Hovedbanegård.
Med udførelse i 2029-2031 kan stationen i Stilling opføres samtidig med et stort sporfornyelsesprojekt på strækningen Fredericia-Vejle-Aarhus. Dermed kan spærringer af trafikken til begge projekter koordineres, så passagererne forstyrres mindst muligt.
Der har tidligere været en station i Stilling, men den lukkede i 1979. Den nye station kommer til at bestå af 90 meter lange perroner på begge sidder af sporet.

Nu kører togene mellem Bramming og Tønder samt Esbjerg og Lunderskov på digitalt signalsystem
Banedanmark har nu taget det nye digitale signalsystem i brug på strækningerne Bramming-Tønder og Esbjerg-Lunderskov. Opgraderingen vil på sigt give flere tog til tiden og en mere stabil togdrift.

Allersidste hånd på det nye signalsystem i Syd- og Sønderjylland
Banedanmark er i fuld gang med de sidste installationer til det nye digitale signalsystem ved Tønder og Bramming.

Ny organisering gør Banedanmark klar til fremtidens udfordringer
En ny organisering skal give Banedanmark de bedste forudsætninger for at lykkes med de mange projekter på jernbanen i de kommende år. Samtidig udvides direktionen med to nye direktører.

Højsæson for sporarbejder
Påsken betyder som altid travle dage på Banedanmarks mange anlægsprojekter. I fridagene er der færre passagerer i togene og derfor flere folk, der arbejder i sporet.