Reduceret trafik mellem Fredericia og Esbjerg efter storm

FORTSAT INGEN direkte intercity-tog mellem København og Esbjerg. ARBEJDET MED AT GENOPRETTE DEN BESKADIGEDE DÆMNING ER I GANG, OG DET SER UD TIL, AT DET KOMMER TIL AT TAGE OMKRING TI DAGE AT REPARERE DÆMINGEN, DER blev beskadiget af den forhøjede vandstand i forbindelse med stormen fredag den 20. oktober.
Passagerer, der skal med intercitytog mellem København til Esbjerg, skal skifte tog i Fredericia i omkring ti dage endnu. På grund af forhøjet vandstand i Kolding Fjord i forbindelse med stormen blev noget af siden på en jernbanedæmning ved Kolding skyllet væk, og det betyder, at det ene spor er spærret, indtil konstruktionen er genopbygget.
Søndag begyndte arbejdet med at knuse bevoksningen på den 500 meter lange strækning, og det arbejde er fortsat i dag. Herefter går arbejdet i gang med at genopbygge dæmningen, og umiddelbart ser det ud til at komme til at vare ti dage at gøre jernbanen klar til drift.
Det andet spor vil fortsat været åbent, så der kører regionaltog på strækningen, mens intercitytogene kun kører mellem Østerport og Fredericia
Efter at fagfolk besigtigede skaderne lørdag, vurderede de, at det ikke var forsvarligt at køre tog på sporet, hvorefter det blev lukket.
Det anbefales, at passagerer på strækningen i den kommende tid tjekker Rejseplanen eller mit tog-appen.

Allersidste hånd på det nye signalsystem i Syd- og Sønderjylland
Banedanmark er i fuld gang med de sidste installationer til det nye digitale signalsystem ved Tønder og Bramming.

Ny organisering gør Banedanmark klar til fremtidens udfordringer
En ny organisering skal give Banedanmark de bedste forudsætninger for at lykkes med de mange projekter på jernbanen i de kommende år. Samtidig udvides direktionen med to nye direktører.

Højsæson for sporarbejder
Påsken betyder som altid travle dage på Banedanmarks mange anlægsprojekter. I fridagene er der færre passagerer i togene og derfor flere folk, der arbejder i sporet.

Underjordiske kabler skal sikre strøm til eltog nord for Limfjorden
Banedanmark fører et 450 meter langt rør under Limfjorden og trækker kabler for at forsyne det fremtidige kørestrømsanlæg nordpå.